Ta strona korzysta z plików cookie. Korzystamy z plików cookies zapisujących dane użytkownika. Przeglądając naszą stronę wyrażasz zgodę na ich używanie. Według obecnie obowiązujących przepisów prawa możesz je wyłączyć zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej »
zamknij
"By leczyć ciało ludzkie, konieczna jest
wiedza o całości zjawisk" - Hipokrates
Jesteś tutaj: Strona główna Książka kucharska

Książka kucharska

Zmiana nawyków żywieniowych wiąże się ze zmianą myślenia o jedzeniu oraz przygotowywaniu potraw. Dotychczasowa Twoja postawa względem karmienia samego siebie musiała charakteryzować się licznymi niedoskonałościami, skoro borykasz się z nadwagą lub chorobą. Jeśli chcesz zmienić ten stan rzeczy pomyśl o zmianie podejścia do odżywiania.

To co jesz może pełnić rolę lekarstwa, jeśli rozważnie i z szacunkiem do siebie wybierasz i przygotowujesz pokarmy. Może też stać się cichym trucicielem, jeśli spożywasz wysokoprzetworzone produkty, nie zważając na okoliczności.

Każda zmiana niesie za sobą potrzebę wprowadzenia działania, które zaprowadzi do celu. Jeśli Twoim celem jest przywrócenie równowagi swojemu organizmowi, aby na nowo zagościło w nim zdrowie - zacznij działać w kuchni.

Aby Ci to ułatwić przygotowaliśmy liczne propozycje kulinarne, proste przepisy, które być może dadzą Ci impuls do tego, aby zaczać w końcu traktować jedzenie z szacunkiem na jaki zasługuje.

 

Ulubione

Wszystkie przepisy, które zaznaczysz, pojawią się w tym dziale

więcej

Moje przepisy

Możesz samodzielnie tworzyć przepisy i publikować je w systemie

więcej

PRZEKĄSKI

Propozycje wartościowych i pożywnych, małych posiłków. Można je wykorzystać jako przekąski w żywieniu zarówno dzieci jak i dorosłych. Podane wartości odżywcze dotyczą jednej porcji - jeśli nie napisano inaczej.


więcej

ŚNIADANIA DLA DZIECI

Smaczne i pożywne propozycje śniadanań dla dzieci. Odpowiednio skomponowane pierwsze śniadanie jest niezbędne dla prawidłowego rozwoju naszych pociech! Podane wartości odżywcze dotyczą jednej porcji -jeśli nie napisano inaczej.


więcej

OBIADY DLA DZIECI

Pamiętając o wybrednych dziecięcych podniebieniach, przygotowaliśmy inspirujące propozycje obiadowe. Kolorowe, smaczne i zdrowe dania, które ze smakiem zjeść może cała rodzina. Podane wartości odżywcze dotyczą jednej porcji, jeśli nie napisano inaczej.


więcej

KOLACJE DLA DZIECI

Propozycje na dobre zakończenie dnia- lekkie i smaczne kolacje. Podane wartości odżywcze dotyczą jednej porcji, jeśli nie napisano inaczej.


więcej

ŚNIADANIA

Aby ułatwić dobre rozpoczęcie dnia, przygotowaliśmy łatwe propozycje śniadaniowe. Nawet najbardziej "zabiegani" znajdą coś dla siebie. Podane wartości odżywcze dotyczą jednej porcji, jeśli nie napisano inaczej.


więcej

DESERY

Przypominamy, że słodkości najlepiej smakują w "słodkim dniu" :). Smakowitości przygotowane z wartościowych składników. Zapraszamy do odszukania pyszności najodpowiedniejszej dla siebie. Podane wartości odżywcze dotyczą jednej porcji, jeśli nie napisano inaczej.


więcej

KOLACJE

Jak zakończyć dzień i nie nabawić się zbędnych kilogramów? Odpowiedź znajduje się tutaj. Podane wartości odżywcze dotyczą jednej porcji, jeśli nie napisano inaczej.


więcej

OBIADY

Obiadowe, smaczne i wartościowe inspiracje. Każdy smakosz chcący zgubić nadmiar kilogramów znajdzie tu sycący zestaw dla siebie. Podane wartości odżywcze dotyczą jednej porcji, jeśli nie napisano inaczej.


więcej

Soki/Napoje/Smoothie

Proste i szybkie do przyrządzenia, regularnie stosowane potrafią zdziałać cuda. Niwelują uczucie niesmaku, gorzkiego i kwaśniego poczucia w ustach, odkwaszają organizm, detoksykują no i w końcu odkwaszają.


więcej

ZIMOWE PRZEPISY

Jesienno-zimowe, szare, mroźne dni powodują, iż sięgamy po produkty dające nam energię, najczęśniej jednak są to niestety słodycze. Dlaczego też łatwiej nam w zimę przytyć? Oprócz posiłków słodkich często spożywamy posiłki tłuste pozbawione potrzebnych nam do poprawnego fukcnjonowania witamin oraz minerałów - w efekcie stajemy się senni, drażliwi, podatni na przeziębienia i przede wszystkim nic nam się nie chce. Menu urozmaicone  w  pełnowartościowe dania rozgrzewające wpływa bardzo korzystnie na funkcjonowanie naszego ciała. Potrafi wspomóc nie tylko odporność naszego organizmu ale udowodniono, iż ma również duży udział w poprawie naszego samopoczucia! Rozgrzewając nasze ciało możemy też uniknąć przeziębień jakie dokuczają nam właśnie w chłodniejsze dni.


więcej

Śniadania bez nabiału i pszenicy


więcej

PRZETWORY


więcej

Pasta z kurczaka

57 g smazonego kurczaka pokrojonego w kostkę

3 łyżki stołowe majonezu

2 łyżki stołowe drogno posiekanego selera

2 łyżki stołowe drobno posiekanej czerwonej papryki

1 drobno posiekana cebulę

Sól morska lub himalajska

pieprz

kolendra zmielona


więcej

Menu na czas kryzysu


więcej
Strona główna
© Psychoedukacja 2015. Projekt i wykonanie - Freeline