Obecnie wśród wielu biznesmenów, managerów i osób prywatnych widać znaczny wzrost korzystania z usług prywatnego concierge’a. Wymagania dla tej kategorii zawodowej są niezwykle wysokie, dlatego taki ktoś to pewność w ułatwieniu codziennego życia. Pomaga klientom, informuje ich, doradza w wyborze oraz rekomenduje możliwe rozwiązania. Zajmuje się także codziennymi czynnościami, na które osoba korzystająca z jego usług nie ma czasu. Co robi concierge i czy warto skorzystać z jego pomocy?
Historia zawodu konsjerża
Zawód konsjerża znany wszystkim dzisiaj pojawił się dopiero na początku XX wieku. Po raz pierwszy właściciele sieci Grand Hotel włączyli go do swoich usług. Właśnie wtedy dostrzeżono ogrom zalet wynikających z niesionych przez concierge’a usług. Wkrótce zaczął pojawiać się w innych sieciach hotelowych, a w 1952 roku odbył się pierwszy Międzynarodowy Kongres Concierge’ów, na którym ustalono ogólnie przyjęte zasady postępowania dla zawodu.
Prywatny concierge – czym się zajmuje?
Co robi concierge we współczesnych czasach? Jaka jest jego rola? Najprościej mówiąc, ułatwia codzienne życie. Oferuje swój czas osobom, które go nie mają, odpowiadając na każdą prośbę o każdej porze dnia i nocy. Klienci oddelegowują mu swoje codzienne obowiązki lub zadania, umożliwiając tym samym skorzystanie z wolnego czasu, czy zajęcie się innymi obowiązkami w ciągu dnia.
Tak więc prywatny concierge może świadczyć wszelkiego rodzaju usługi – od najzwyklejszych po wyjątkowe, „specjalne” zadania. Zazwyczaj 95% obowiązków wypełnianych przez concierge to m.in.:
- rezerwacja taksówki, polecenie konkretnej restauracji;
- zorganizowanie wakacji, znalezienie odpowiednio zakwaterowania;
- rezerwacja SPA lub pokoju hotelowego;
- zarządzanie organizacją wydarzenia;
- znalezienie biletów na koncert;
- pilne znalezienie opiekunki lub szefa kuchni;
- wyniesienie śmieci, wyprowadzenie psa na spacer;
- zawiezienie dzieci do przedszkola lub szkoły.
Wiele usług oferowanych przez prywatnego concierge’a jest poświęconych sprzątaniu. Ponieważ zna swoich klientów jak własną kieszeń, potrafi przewidywać ich potrzeby, dbając o dobrobyt.
Prywatny concierge ma również świetne wyczucie organizacji. Musi mieć dobrą sieć partnerów, być zaradny i responsywny na nagłe zmiany. Usługi concierge’a w Warszawie są proste – przekraczać oczekiwania swoich klientów i personalizować swoje usługi zgodnie z każdym życzeniem.
Co zawiera pakiet usług concierge’a?
Usługi mogą się bardzo poważnie różnić – zarówno w zależności od wybranej firmy, jak i bezpośrednio od wybranych pakietów usług, jeśli takowe istnieją. To, co robi concierge, często można nazwać niezwykle elastycznym. Najczęściej pakiety wymieniają:
- rezerwacje hoteli, restauracji, biletów – najpopularniejsza usługa w ramach prywatnego concierge’a. Nie każda osoba ma niezbędną cierpliwość i czas, aby samodzielnie kontaktować się z liniami lotniczymi czy restauracjami;
- dzwonienie do kurierów, zamawianie jedzenia – szybkie wezwanie taksówki, kuriera czy jedzenia to kolejna popularna usługa. Szczególnie dla osób, które chcą to zrobić w innym mieście, a nie mają czasu i możliwości szybkiego sprawdzenia lokalnych ofert;
- pomoc z tłumaczeniami – concierge jest w stanie zaoferować wsparcie ze strony tłumaczy lub przejąć pełną odpowiedzialność za kontakty z zagranicznymi przedstawicielami;
- usługi doradcze – pakiety usług concierge’a mogą również obejmować świadczenie różnorodnych konsultacji z zakresu legislacji, orzecznictwa i innych dziedzin;
- zakup towarów i usług – nie ma potrzeby samodzielnego dobierania odpowiednich produktów, składania zamówień oraz synchronizacji terminów dostaw;
- pomoc i wsparcie w nagłych wypadkach – niektóre pakiety usług concierge’a mogą również obejmować wsparcie w nieprzewidzianych sytuacjach.
Prywatny concierge – ile kosztuje?
Niemal zawsze usługi concierge w Warszawie świadczone są na zasadzie abonamentu – klient płaci miesięczne opłaty i otrzymuje ustaloną ilość obowiązków. Jednocześnie mogą być podane inne warunki opłaty abonamentowej – np. opłaty kwartalne lub roczne, w zależności od warunków współpracy.
Świetny concierge definiuje się przez zdolność do zaspokojenia potrzeb klientów w prawie każdym obszarze. Należy jednak pamiętać, że taka osoba nie jest magikiem i nie może być w stanie wykonać wszystkich próśb na ostatnią chwilę.