Jak wypozycjonować stronę? Praktyczne porady

przez Redakcja
pozycjonowanie

SEO (Search Engine Optimization) to proces zapewniający, że witrynę internetową można znaleźć w wyszukiwarkach dla słów i fraz związanych z ofertą witryny. To sposób na przyciągnięcie odpowiednich osób do Twojej strony poprzez bezpłatne wyniki wyszukiwania, a także na zdobycie większej liczby potencjalnych klientów. Jest to szczególnie ważne dla tych, którzy zajmują się e-commerce, ponieważ ich sukces zależy od liczby osób zainteresowanych zakupem produktów lub usług. Pozycjonowanie to proces celowego wpływania na sposób, w jaki użytkownik postrzega oferowane dobra w porównaniu z konkurencją. Polega na planowaniu działań, które mają na celu umożliwienie Twojej firmie zajęcia określonych pozycji w umyśle klienta. Jak wypozycjonować stronę w Wordpress oraz Google?

Jak wypozycjonować stronę?

Jak szybko wypozycjonować stronę? Pozycjonowanie to proces długotrwały. Nie da się tego zrobić natychmiast. Wymaga dużo pracy – od badania słów kluczowych po budowanie linków. Jak wypozycjonować stronę? Proces obejmuje promocję i projektowanie witryny w celu stworzenia jej wizerunku w oczach grupy docelowej. Składa się on z kilku etapów.

1. Analiza witryn konkurencji. 

Gdy firma planuje wejść na nowy rynek lub rozszerzyć obecny, musi liczyć się z konkurencją. Analiza jej to proces, który pomaga zrozumieć inne firmy. Dobrze wykonane badanie pokaże, jak inni prowadzą własne witryny. Jakie są ich mocne i słabe strony? Czego możesz się od nich nauczyć? Może się okazać, że niektórzy z Twoich konkurentów oferują lepsze wrażenia użytkownikowi lub mają efektywniejsze strategie wewnętrznych linków, ale nie wykorzystują wysokiej jakości obrazów lub filmów w strategii marketingu treści.

2. Ustalenie celów i zadań. 

Wyznaczanie celów jest ważną częścią prowadzenia odnoszącej sukcesy firmy i pozostawania na dobrej drodze. Pomoże Ci skoncentrować się na właściwych decyzjach, zachować motywację, a nawet dowiedzieć się, które elementy nie działają prawidłowo.

3. Słowa kluczowe do wypozycjonowania. 

Głównym zadaniem jest ustalenie, które wyrażenia są najbardziej popularne wśród docelowych odbiorców. Aby to zrobić, skorzystaj ze specjalnych usług internetowych, jak „Ahrefs” lub „Keyword Tool”. Programy te dostarczają informacji o tym, ile razy dziennie każda kombinacja słów jest wprowadzana do paska wyszukiwania. Na podstawie tych danych buduje się semantyczny rdzeń zapytań – listy fraz, które są ważne dla promocji Twojej witryny. Następnie należy je uwzględnić w tekstach publikowanych na stronach portalu. Pomoże to pająkom wyszukiwarek znaleźć oraz pokazywać je w wynikach wyszukiwania tak często, jak to możliwe. Im częściej pojawiają się takie frazy, tym większe masz szanse na zajęcie jednej z czołowych pozycji.

4. Narzędzia i metody marketingowe.

Istnieją tysiące narzędzi, metod i strategii marketingowych, których możesz użyć, aby rozpowszechniać informacje o swoim biznesie e-commerce. Jednym ze sposobów jest agencja SEO/SEM – adshock.pl, która wykona wszystkie kroki za Ciebie oraz pomoże Ci wypozycjonować oraz zoptymalizować stronę. Oprócz kilku ważnych czynników musisz się skupić też na stronie, która przed procesem pozycjonowania powinna zostać dobrze zoptymalizowana.

5. Jak szybko wypozycjonować stronę w Google?

Optymalizacja serwisu składa się z wielu elementów, a jednym z najważniejszych jest treść. Jak wypozycjonować stronę w Google? Unikalna, wartościowa i czytelna treść powinna stanowić podstawę strony internetowej, jeśli chcesz osiągnąć rezultaty. Artykuły nie powinny być zbyt krótkie, a jednocześnie muszą dostarczać użytkownikom informacji. Tekst powinien zawierać od 1000 do 2000 znaków. 

Kolejnymi kwestiami są tytuł i opis strony internetowej. Aby była widoczna w wynikach wyszukiwania, musisz je poprawnie ustawić. Tag tytułowy mówi wyszukiwarce o tym, o czym jest dana witryna, a metaopis dostarcza użytkownikom podstawowych informacji o tym, co ich na niej czeka. Oba są bardzo ważne, ponieważ wpływają na decyzję o otwarciu strony.

Dobrze zoptymalizowana strona internetowa musi również zawierać słowa kluczowe bezpośrednio związane z jej tematyką. Takie frazy muszą pojawiać się w tytułach, opisach i treści tekstu. Istnieje wiele sposobów bezpłatnej pomocy przy wyborze słów kluczowych. Na przykład Google AdWords oferuje Planer, który pomaga małym firmom sortować liczbę wyszukiwanych haseł i wybierać te, które najbardziej pasują do ich produktów.

Zobacz podobne artykuły